Senter for IKT i utdanningen er åpnet (oversikt liveblog)

Da var det nye senteret for IKT i utdanningen formelt åpnet etter to dagers markering, og siden åpningen ble streamet kunne jeg sitte her hjemme i egen stue og følge med. Å sitte her er selvfølgelig ikke det samme som å være tilstede, og av og til litt problemer med lyden – det kunne være litt problematisk å høre alt som ble sagt. Likevel har jeg forsøkt å skrive ned det meste av det jeg hørte – jeg liker å kunne gå tilbake og lese senere. Streamingen ligger også i arkivert utgave slik at man kan se i etterkant, det finner du her.

Mine liveblogger omhandler:

fra tirsdag 19 Januar: 
– Velkomst ved direktør Sylvi Barman-Jenssen
– IKT – Sett med elevens øyne (Emilie «Voe» Nereng)
– IKT – Sett med lærerstudentens øyne (Simen Lian Kleiving)

– Ungdom og medievaner ved Synovate Norge (Ole Petter Nyhaug)

fra onsdag 20. januar:
– Åpning av senteret ved kunnskaps­ minister Kristin Halvorsen
– Retning for senteret ved Sylvi Barman-Jenssen, direktør for Senter for IKT i utdanningen
– Presentasjon av de tre avdelingene ved avdelingsdirektørene Mona Mathisen, Morten Søby og Eva Mjøvik
IKT i skolen – paradokser og poenger – ved professor Espen Andersen, Handelshøyskolen BI

2 kommentarer

Legg igjen et svar