Snart sommer

Det er ikke mye som tyder på sommer i dag, med 9 grader og regn til morgenen – men kalenderen sier at vi bør være i nærheten av noe som kan kalles sommer i alle fall.

Det har ikke blitt mye tid til å skrive på bloggen den siste tiden, og årsaken er rett og slett at det har vært altfor travelt. Jeg ser også at jeg skal bli forskånet fra å ha mye sommerferie i år også – hvis alt skal bli ferdig til skolestart.

Mange interessante ting er i loopen, og det ser ut til at det kan dukke opp noen internasjonale saker også – det kan bli moro. Noen bestillinger for neste skoleår er også på plass.

Førsteprioritet nå er imidlertid Munin Samfunnsfag og revidering av IKTmooc (Høgskolen i Østfold). Mange positive tilbakemeldinger så langt på Munin-innhold, og jeg minner om at Munin.buzz fortsatt skal være en gratisressurs. Der skriver NTB innhold for oss. IKTmooc blir oppdatert med nytt og oppdatert innhold, og skal kjøres i gang igjen på høstsemesteret. Jeg håper mange melder seg på studiet – og ser at tilbakemeldinger fra studenter er positive, og at gjennomføringsgraden er veldig stor (rundt 80-90% – helt spesielt på MOOC der det vanligvis er frafallet som er i denne størrelsesorden).

Ellers blir det et par turer østover nå i juni – noen møter om Munin Samfunnsfag, og et møte hos Kunnskapsdepartementet om IKT-strategien som skal legges fram til høsten. Interessant å se hva den innebærer, og for egen del er jeg interessert i å se om de tok noen av mine innspill fra møtet i oktober til etterfølgelse. Jeg skal i alle fall holde dere oppdatert.

Dette var bare en kort oppdatering for å fortelle at jeg fortsatt er i live selv om bloggen har vært litt død en periode – jeg lover å komme sterkere tilbake i nær framtid 🙂

 

Legg igjen et svar