Modul 8: Muligheter og prioriteringer

En prioriteringsmatrise kan hjelpe til med å se sammenheng mellom effekt og hvor vanskelig tiltaket er å innføre. Er det ting som er lette å få til som gir stor effekt bør man sette i gang med disse, men er det noe som er vanskelig å få til og som heller ikke gir stor effekt bør man kanskje vurdere tiltaket på nytt.   Hvor vil du f.eks. plassere tiltakene under i en prioriteringsmatrise hvis disse kom fram som tiltak for å nå skolens mål;

  • innføre 1:1 i alle klasser/alle nivåer
  • alle, både lærere, elever og foresatte, behandles med respekt
  • forbedret infrastruktur
  • nye møbler i alle klasserom
  • økt samarbeid mellom elever
  • krav om at alle lærere bruker teknologi for å planlegge undervisning
  • systemisk overvåking og rapportering av elevenes resultater
  • pedagogisk bruk av IKT i halvparten av undervisningstimene
  • flere valgfag for elevene – alle elever har undervisning tilpasset sitt nivå
  • tilgang til utendørsarealer
  • styrking av realfagskompetansen hos lærerne
  • papirløse klasserom

prioriteringsmatrise

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


%d bloggers like this: