Modul 2: Kort oppsummering

Det er ikke uten grunn at de fleste arbeidsplasser bruker datamaskiner, det handler om effektivitet. På samme måte kan en lærer ta i bruk teknologi for å skape en bedre arbeidsflyt for seg selv gjennom å kunne samle inn, organisere, gjenbruke og dele ulikt innhold. Digitale tjenester lar oss samle ressurser på måter som tidligere ikke var mulig. Notatverktøy og grafiske organisatorer kan hjelpe oss med å strukturere, sortere og evaluere informasjon.

Kuratortjenester gjør at vi kan samle ressurser og dele dem med andre – og lære av hva andre deler. Slike tjenester gjør at vi finner kvalitetssikrede ressurser, ressurser som er anbefalt av andre. På denne måten kan vi drive aktiv kunnskapsdeling. I modulen har du sett hvordan du kan lære selv gjennom å se på videoer og presentasjoner andre har laget, og denne erfaringen bør du ta med deg i din egen undervisning – hva kan du tilby dine elever av læringsressurser og læringsstøtte?

God planlegging er viktig for skape god undervisning, og man må alltid ha hva som skal være læringsutbytte i fokus – enten det gjelder undervisning eller lekser. Eksempler gitt i modulen har vist deg noen alternative måter å organisere undervisningen på.

For å utvide sin læringshorisont er det viktig å bygge gode nettverk, såkalte PLN – personlige læringsnettverk. Å bygge gode nettverk er en viktig ferdighet for det 21. århundret.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


%d bloggers like this: