Kort statusrapport

02.02.17 at 22:21 4 kommentarer

Det har vært lite aktivitet fra meg siste måneden, noe som har skyldtes sykdom – men jeg er nå i full fart igjen og det har vært hektiske dager for å komme seg litt ajour. Mye opplæring om dagen, og jeg har oppfølging i flere kommuner – for eksempel Frogn, Skiptvet og Modum. Her er det implementering av Office365, og med spesielt fokus på bruk av OneNote. Også andre kommuner er i startgropa, så det er mye reising om dagen. Det blir også en liten rundtur i februar hvor jeg skal snakke om digitale læremidler – visstnok i Stavanger, Oslo og Trondheim (Bergen er visst litt usikkert ennå). Her lokalt har vi en samling i neste uke, og da blir det både pedagogisk bruk av IKT, innovativ undervisning og digital dømmekraft som skal omhandles.

I tillegg er jeg involvert i MOOC hos Høgskolen i Østfold, og vi har over 200 studenter som er i gang med IKTPEDMOOC 2017. Her forsøker vi ut ulike måter å presentere innhold på, og i dag ble det lansert en eBok av modulen om digital studieteknikk beregnet på lesing på iPad. Det blir spennende å se om studentene liker å få innholdet på denne måten. Vi har også et prosjekt med kompetanseheving for 50 barnehager (10 kommuner) i gang, en kombinasjon av MOOC og samlinger.

Jeg har også andre prosjekter på trappene, og mye vil knytte seg mot dybdelæring og læringsanalyse – og dette tror jeg blir veldig spennende.

Jeg skulle gjerne ha vært på BETT, men som nevnt innledningsvis ble årets start litt annerledes enn planlagt – satser derfor på å møte mange kjente på NKUL i stedet for, dit skal jeg og holde foredrag. Regner med det blir TeachMeet også, og har planer om å levere inn foredrag til dette også – og så får tiden vise om jeg kommer på scenen eller ikke.

Regner med litt hyppigere tilstedeværelse både her på blogg og på Twitter nå framover, nå som formen er på tilnærmet normalt nivå igjen.

 

 

 

 

Entry filed under: 1.

Vurdering Pensum i ulike formater

4 kommentarer Add your own

  • 1. svenolafbrekke  |  02.02.17, kl. 23:02

    Kjekt å høre at du er frisk igjen Eva👍 Klem

    Sendt fra min mobil telefon. Sven Olaf Brekke Rektor Odda ungdomsskole Twitter @svenolafbrekke 97558475 «Du blir ikke dårligere av å gjøre andre god»

  • 2. evabra  |  02.02.17, kl. 23:23

    Takk for det – ikke så ofte jeg legger meg til, så får tro jeg har gjort unna for år framover 🙂

  • 3. Kjellaug  |  02.02.17, kl. 23:34

    Godt at du er der igjen! Med kloke innspill!

  • 4. evabra  |  02.02.17, kl. 23:54

    Takk skal du ha 🙂

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Note to myself

Finn presentasjonene jeg bruker på slideshare

Sjekk ut ressursene jeg har laget på IKTplan.no

KONTAKTOPPLYSNINGER

Antall besøkende

  • 516,283 besøk

Siste innlegg

Skriv inn epostadresse for å få nye blogginnlegg rett i innboksen din

Bli med 322 andre følgere

Velkommen til Eva2.0

Takk for at du besøker siden, jeg setter pris på alle gjester. Hvis det er innlegg du liker godt (eller misliker) håper jeg du legger igjen en kommentar. Har du spørsmål kan du sende meg en epost, epost-adressen finner du på siden om denne bloggen. Blogginnlegg som jeg skriver på disse sidene gjenspeiler helt og holdent min private mening og mine private oppfatninger - og er ikke uttrykk for holdninger i forhold til prosjekter jeg arbeider med.

Jeg har gitt ut en bok sammen med Frode Kyrkjebø "IKT i Skulen - kva, kven, korleis og kvifor". Se fanen IKT-ferdigheter på toppen for mer informasjon.

I tillegg har jeg fått tittelen Årets Skoleblogg - denne setter jeg umåtelig stor pris på. Takker alle som bidrar med gode råd og tips til mine blogginnlegg :-)

TANKEKART DIGITALE FERDIGHETER PÅ HVILKE TRINN

Jeg er EvaBra på twitter :-)
Se også min reiseblogg.

Her finner du et tankekart med tips til hvor du kan søke hva

Skriv epostadresse under for å motta meldinger om nye blogginnlegg via epost (på den andre siden anbefaler jeg egentlig at du heller abonnerer via RSS-feed..se fanen IKT-ferdigheter på toppen og bla deg ned til Organisere ved hjelp av RSS)

Bli med 322 andre følgere

Creative Commons License
Dette verk av Eva Bratvold er lisensieret under enCreative CommonsNavngivelse-Ikkekommersiell-Del på samme vilkår 3.0 Norge lisens.

“If you want to build a ship, don’t drum up the men to gather wood, divide the work, and give orders. Instead, teach them to yearn for the vast and endless sea.” — Antoine de Saint-Exupéry


