IKTstrategi for grunnskolen

Jeg har blitt invitert til et innspillmøte hos KD i slutten av oktober angående IKTstrategi for grunnskolen. Hvor mange og hvem som er invitert vet jeg ikke – det eneste jeg vet er at det står begrenset antall i brevet jeg har fått. Jeg synes det er bra at de vil ha innspill til en IKTstrategi for grunnskolen, og jeg har lyst til å bidra aktivt til dette.  Jeg har allerede en del jeg kunne tenke meg å spille inn, men hvis du har noe du ønsker å si i forhold til spørsmålene jeg har fått tilsendt; kommenter gjerne i kommentarfelt, send meg en epost (evabra@online.no) eller skriv til meg på Twitter (@Evabra)- så skal jeg gjøre så godt jeg kan med å fremme kommentarene i dette møtet. Selv om jeg har en del caser i forhold til god bruk av teknologi så tar jeg gjerne imot flere. Spørsmålene er;

  • Hva er de største utfordringene knyttet til bruk av IKT i grunnopplæringen i dag?
  • Hvordan kan digitale verktøy bidra til bedre tilpasset opplæring og mer læring?
  • Hvordan skal vi hindre digitale skiller i kompetanse og ulikheter i tilgang og infrastruktur?
  • Ønsker man at staten skal ha en sterkere rolle som premissleverandør?
  • Hva skal prioriteres innenfor kompetanse, infrastruktur og tilpasset opplæring og undervisning?

Det står også at både disse og flere spørsmål vil belyses i møtet.

2 comments

  1. Hei Eva Veldig interessant. Jeg er på kollegatur til København. Svarer etter onsdag👍

    Sendt fra min mobil telefon. Sven Olaf Brekke Rektor Odda ungdomsskole Twitter @svenolafbrekke 97558475

Legg igjen en kommentar

