Breakout [undervisningsopplegg]

På NKUL så jeg litt på prinsippene for breakoutedu.com – og etterpå har det svirret litt rundt i hodet, og jeg fant ut at jeg måtte lage meg mitt eget sett for å teste ut i praksis. I presentasjonen under står noen hovedprinsipper for denne måten å jobbe på, og jeg tenker at det kan være fint for introduksjon av et nytt tema – eller rett og slett bare for å jobbe med problemløsing, kreativitet, samarbeid og kommunikasjon.

Jeg har derfor bestilt hengelåser, og ser at prismessig så kan man like gjerne bestille ferdig kit fra nettstedet. Den store utfordringen er imidlertid å lage oppgaver – og jeg har gjort et forsøk på å lage ett sett med oppgaver, disse går kun på problemløsing i ulike varianter – og hvor flere krever noe digital kompetanse. Framover har jeg lyst til å lage noen som går mer på faglig tematikk, enten som introduksjon eller som en slags oppsummering hvor de skal bruke ferdigheter de har tilegnet seg i faget. De som har lyst kan jo forsøke seg på en av oppgavene i presentasjonen – den som gir en firesifret kode. For å gjøre det litt lettere for dere følger bildene her;

Legg igjen en kommentar

