Forretningsplan skape en app

Jeg arbeider en del med forberedelser for programmering valgfag om dagen, og akkurat nå handler det om å utvikle apper. Jeg kom over initiativet Technovision – som skal få jenter interessert i entreprenørskap og programmering – og hvor de også skal identifisere et behov/problem i sitt lokalmiljø som kan løses med en app.

Det tenker jeg kan være et godt utgangspunkt for å jobbe med apper i valgfaget også, og bortsett fra å arbeide med idemyldring rundt det å finne en god ide tenker jeg det kan være fornuftig er å få noen «knagger» til å henge produksjonen på og for å gi en struktur for entreprenørskapstanken.  Jeg har derfor laget en veldig kort presentasjon som handler om forretningsplan. Det kan gi elevene noe å tenke på.

Tidligere har jeg vært med på arrangementer hvor det handlet om å «pitche» en ide – og jeg tror dette også kan være smart å øve på. Når man skal «pitche» en ide handler det om å presentere sin ide veldig kort – for å få andre interessert og i større sammenhenger ønsker man å få på plass finansiering. Dette tenker jeg derfor også å lage en presentasjon om. Men først; kort om forretningsplan:

Oppdatert; og en liten skisse for å «pitche» ideen for et publikum.

ptich.png

Legg igjen en kommentar

