Skape gode team

29.02.16 at 09:06 2 kommentarer

I dag kommer en veldig kort presentasjon, og det er flere grunner til at denne kommer slik. Den er en introduksjon til andre presentasjoner som omhandler samarbeid, de påfølgende er mer hands-on – som for eksempel de jeg har publisert tidligere om ulike måter å samarbeide på. Den er derfor en del av en større helhet. En annen grunn er at jeg ser at det å jobbe sammen – i team eller grupper – ofte feiler. Flere ganger har jeg sett, i forbindelse med elever eller studenter som skal jobbe sammen med prosjekter, at samarbeidet feiler. Ofte handler dette om at man ikke har samme forståelse og forventning til dette gruppearbeidet. Det er derfor viktig å jobbe med å få på plass dette før selve arbeidet starter. Jeg tror at det å jobbe sammen kan gi mange gode effekter, og at man kan bedre klassemiljøet gjennom at man må forholde seg til hverandre og være avhengig av hverandre – framfor at man skal jobbe på egenhånd. Å sette sammen grupper kan føre til at man bryter litt opp andre grupperinger – som kan være mer eller mindre heldige.

Entry filed under: IKT i skolen, læring. Tags: , , , , .

Programmering valgfag – et forslag til plan Slik ser vi på skolen vår

2 kommentarer Add your own

  • 1. Verdien av samarbeid | Kjemikerens utvikling  |  29.02.16, kl. 18:09

    […] «kladd»-mappen min ganske lenge. Når Eva Bratvold plutselig kom med sitt innlegg om å skape gode team (med et tema for presentasjonen som jeg bare elsket!), ble jeg inspirert til å endelig publisere […]

  • 2. evabra  |  29.02.16, kl. 22:04

    Hyggelig at du ble inspirert🙂 Gode tanker i innlegget ditt. Tror det er mange som ikke liker gruppearbeid, og det er jo synd fordi det har mange fordeler.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Note to myself

Finn presentasjonene jeg bruker på slideshare

Sjekk ut ressursene jeg har laget på IKTplan.no

KONTAKTOPPLYSNINGER

Antall besøkende

  • 494,762 besøk

Siste innlegg

Skriv inn epostadresse for å få nye blogginnlegg rett i innboksen din

Bli med 311 andre følgere

Velkommen til Eva2.0

Takk for at du besøker siden, jeg setter pris på alle gjester. Hvis det er innlegg du liker godt (eller misliker) håper jeg du legger igjen en kommentar. Har du spørsmål kan du sende meg en epost, epost-adressen finner du på siden om denne bloggen. Blogginnlegg som jeg skriver på disse sidene gjenspeiler helt og holdent min private mening og mine private oppfatninger - og er ikke uttrykk for holdninger i forhold til prosjekter jeg arbeider med.

Jeg har gitt ut en bok sammen med Frode Kyrkjebø "IKT i Skulen - kva, kven, korleis og kvifor". Se fanen IKT-ferdigheter på toppen for mer informasjon.

I tillegg har jeg fått tittelen Årets Skoleblogg - denne setter jeg umåtelig stor pris på. Takker alle som bidrar med gode råd og tips til mine blogginnlegg :-)

TANKEKART DIGITALE FERDIGHETER PÅ HVILKE TRINN

Jeg er EvaBra på twitter :-)
Se også min reiseblogg.

Her finner du et tankekart med tips til hvor du kan søke hva

Skriv epostadresse under for å motta meldinger om nye blogginnlegg via epost (på den andre siden anbefaler jeg egentlig at du heller abonnerer via RSS-feed..se fanen IKT-ferdigheter på toppen og bla deg ned til Organisere ved hjelp av RSS)

Bli med 311 andre følgere

Creative Commons License
Dette verk av Eva Bratvold er lisensieret under enCreative CommonsNavngivelse-Ikkekommersiell-Del på samme vilkår 3.0 Norge lisens.

“If you want to build a ship, don’t drum up the men to gather wood, divide the work, and give orders. Instead, teach them to yearn for the vast and endless sea.” — Antoine de Saint-Exupéry


%d bloggers like this: