Presentasjon fra min sesjon på #nkul15

Her er presentasjonen som jeg brukte på min sesjon på NKUL i dag, og den begynner altså med min 7-minutter presentasjon som jeg ikke fikk framført på Teachmeet i går kveld – de som var tilstede ble derfor presentert for den først. Den gir neppe særlig mening for de som ikke var tilstede.

Etter 7-minutteren er det en oversikt over typer spørsmål og aktiviteter man kan bruke på ulike nivåer i Blooms taksonomiskala. Deretter kommer noen slides med noen tanker rundt digitale tester. De grafiske organisatorene er fine å bruke i forhold til problemløsningsoppgaver, og hvor man kan sortere, strukturere og analysere den informasjonen man har tilgjengelig.

Til slutt en del eksempler på oppgaver jeg har laget tidligere, og som handler om diskusjon og refleksjon. Under foredraget viste jeg for enkelte oppgaver hvordan man kunne bruke ulike grafiske organisatorer for å jobbe med spørsmålene.

Legg igjen en kommentar

