Å oppsummere skoleåret

15.06.14 at 13:31 Legg igjen en kommentar

Da går det mot slutten av dette skoleåret, og mens jeg sitter og skriver på implementeringsplanen jeg lager slår det meg at jeg også må spørre dere om noe. Det jeg har lyst til å spørre om er følgende; gjennom skoleåret har det helt sikkert blitt foretatt mange prosjekter og aktiviteter av større og mindre grad. Enkelte steder har man gjennomført større piloter. Hva gjør dere nå? Følges de opp og blir delt med de andre lærerne eller er det bare noe som enkeltpersoner og små grupper har jobbet med.

Her er noen spørsmål som kanskje kunne vært lure å ta opp på en fellessamling før ferien (og jeg forutsetter at i forkant av dette at lærerne har presentert sine prosjekter og hva resultatet av dem ble);

Etter å ha blitt presentert for de ulike prosjektene og deres resultater kan man tenke gjennom;

  • Hvilke prosjekter føler du ikke er noe for deg?
  • Hvilke forstår du formålet og verdien av, men som du ikke tror du vil klare å gjennomføre?
  • Hvilke ville du føle deg trygge på å gjennomføre?
  • Hvilke prosjekter kan du forestille deg blir en del av den daglige prosedyren og praksisen for å forbedre skolen?
  • Hvilke prosjekter er virkelig gode ideer som kan spre seg, men som har potensiale til forbedring?
  • Hvilke prosjekter vil mest sannsynlig spre seg til andre skoler over tid?
  • Hva er det som gjør at disse prosjektene vil lykkes og ikke bare bli et prosjekt som blir gjort en gang?

Entry filed under: Endringsledelse, Kunnskapsledelse, Organisasjonskunnskap, Personalledelse. Tags: , .

Å måle det som er vanskelig å måle Reflektere over egen praksis og egne ferdigheter

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Note to myself

Finn presentasjonene jeg bruker på slideshare

Sjekk ut ressursene jeg har laget på IKTplan.no

KONTAKTOPPLYSNINGER

Antall besøkende

  • 495,361 besøk

Siste innlegg

Skriv inn epostadresse for å få nye blogginnlegg rett i innboksen din

Bli med 311 andre følgere

Velkommen til Eva2.0

Takk for at du besøker siden, jeg setter pris på alle gjester. Hvis det er innlegg du liker godt (eller misliker) håper jeg du legger igjen en kommentar. Har du spørsmål kan du sende meg en epost, epost-adressen finner du på siden om denne bloggen. Blogginnlegg som jeg skriver på disse sidene gjenspeiler helt og holdent min private mening og mine private oppfatninger - og er ikke uttrykk for holdninger i forhold til prosjekter jeg arbeider med.

Jeg har gitt ut en bok sammen med Frode Kyrkjebø "IKT i Skulen - kva, kven, korleis og kvifor". Se fanen IKT-ferdigheter på toppen for mer informasjon.

I tillegg har jeg fått tittelen Årets Skoleblogg - denne setter jeg umåtelig stor pris på. Takker alle som bidrar med gode råd og tips til mine blogginnlegg :-)

TANKEKART DIGITALE FERDIGHETER PÅ HVILKE TRINN

Jeg er EvaBra på twitter :-)
Se også min reiseblogg.

Her finner du et tankekart med tips til hvor du kan søke hva

Skriv epostadresse under for å motta meldinger om nye blogginnlegg via epost (på den andre siden anbefaler jeg egentlig at du heller abonnerer via RSS-feed..se fanen IKT-ferdigheter på toppen og bla deg ned til Organisere ved hjelp av RSS)

Bli med 311 andre følgere

Creative Commons License
Dette verk av Eva Bratvold er lisensieret under enCreative CommonsNavngivelse-Ikkekommersiell-Del på samme vilkår 3.0 Norge lisens.

“If you want to build a ship, don’t drum up the men to gather wood, divide the work, and give orders. Instead, teach them to yearn for the vast and endless sea.” — Antoine de Saint-Exupéry


%d bloggers like this: