Refleksjonsoppgaver – presentere seg på nett

Denne uka har jeg vært en tur til Hedmark og Oppland hvor jeg snakket om digital skole, med særlig fokus på hvorfor det er så viktig med digital kompetanse. Deretter har jeg tilbragt noen dager hos IKT-senteret, hvor jeg har jobbet med portalene iktplan og digital dømmekraft – og vi har planer både for kvalitetsheving av portalene, ressurser for å lære ferdigheter og hvordan vi skal formidle «det glade budskap». En liten skisse av hva vi tenker oss ble sendt ut til en gruppe lærere, og tilbakemeldingene var positive – så jeg tenker at dette skal bli moro. Mer informasjon om portalene og planene kan dere blant annet få ved å komme på sesjonen til Erik Westrum (og meg) under IKTsenterets konferanse i oktober. Informasjon om den finner du her. Mange spennende navn på forelesersiden, og i ingressen kan man lese følgende »

Digitalisering av utdanning er med på å endre lek, læring og undervisning fra barnehage til høyere utdanning.

Konferansen er en møteplass for deg som er opptatt av å forstå og påvirke sammenhengen mellom IKT og utdanning.

konferanse2013

Neste uke skal jeg ha en fulldag med videregående elever hvor vi skal snakke mye om digital dømmekraft, og ble også spurt om å lage noen oppgaver som de kunne jobbe med i etterkant. Jeg har derfor laget et forslag som ser slik ut:

Legg igjen en kommentar

