På vei mot Finmark

I dag sitter jeg på buss på vei mot Oslo, for i morgen reiser jeg nordover – det er Karasjok jeg skal besøke. Det blir spennende, der har jeg ikke vært før. Jeg tenkte jeg skulle få til litt jobbing underveis, og på stolene på bussen står det så flott «No får du gratis wi-fi på bussane våre». Det skulle jeg ønske var sant, men må sitte med delt nett fra mobilen for å komme meg online – og ikke for første gang. Konklusjonen er derfor at dette er ingen Internettbuss, bare Nettbuss jeg reiser med…Her må det skjerpings til Nettbuss!

Noe har jeg likevel fått gjort, og det er å lage starten på en notatblokk for OneNote som lærerne i Karasjok skal få laste ned og arbeide videre med. Vi skal snakke om OneNote, om smarttelefoner, klasseledelse – og litt til. Notatblokka kan lastes ned her – også for de som er interessert, men som ikke kommer fra Karasjok.

2 comments

  1. Hei, jeg hadde tenkt å ta en titt på din OneNote-blokk, men det eneste jeg fikk opp var følgende melding:

    Kan ikke søke gjennom Karasjok.onepkg etter virus

    SkyDrive kan ikke skanne Karasjok.onepkg for virus.

    Eneste valgmulighet var å lukke sida. Er det noe man man «gå rundt» for å åpne den?

  2. Hei, så synd at du ikke fikk tilgang. Det har nok mest med sikkerhetsinnstillingene på din maskin eller på nettverket hvor du sitter – det er ikke noe jeg kan gjøre noen endringer på. Dessverre er akkurat den fila så stor at jeg tror jeg får problemer med å sende den til deg som epost og det er ikke noe poeng å lage den om til pdf – da mister du mye av innholdet. Håper det løser seg – OneNote er etter min oppfatning det aller beste verktøyet man kan ha for å samle, organisere og gjenfinne informasjon – i tillegg til muligheter for samarbeid og distribusjon 🙂

Legg igjen en kommentar

