Velkommen til konferanse

08.08.13 at 14:43 1 kommentar

Kanskje dette kunne være noe for deg?

 

Digital skole – hver dag

Vi inviterer til skoledebatt – hvilke krav stiller fremtidens
arbeidsgivere  og hvordan møter kommunene dette?

For å møte raske endringer i Informasjonssamfunnet må vi utvikle en digital
kultur for læring. 
Digital kompetanse er et nøkkelbegrep i nasjonal satsing
på IKT i utdanning. 
Atea vil sammen med eksterne parter fylle dagen
med temaet «Digital skole» fra ulike vinkler.

Vi får høre fra blant annet:

  • IKT Norge
  • Senter for IKT utdanning
  • KS Hedmark og Oppland
  • Eva Bratvold, Digital kompetanse
  • TV2 skole

    Målgruppe: Alle som bør ha innsikt i skolens digitale fremtid.

                
    

 

Tid: Tirsdag 3. september kl. 8.30-15.15
Sted: Faglig dag på Radisson Blu Hotel, Lillehammer
Pris: Seminaret koster kr 250,-. Avmelding senere enn
28.august kl. 11.00 vil bli fakturert med kr 250,-.
Reservasjon av hotellrom: Vi har reservert enkeltrom for de som ønsker overnatting.
Vennligst kontakt hotellet (tlf.nr. til hotellet: 61286060)
dersom dette er aktuelt for deg. Kostnaden for dette
må hver enkelt deltager ta selv.



Agenda 

08:30 Registrering og kaffe
09:00 Velkommen
Skole og kunnskap er hjertet i hver utvikling. Atea søker kommuner
som vil være med å satse på skole
v/ Administrerende direktør, Dag Fodstad
09:10 Vågå kommune
Vaken og Vågal i Vågå -«Norges beste skule»
v/ Ordfører Vågå, Iselin Jonassen
09:50 IKT Norge
Fremtidens arbeidskraft i en digital verden
v/ Generalsekretær Per Morten Hoff
10:30 Pause. Benytt anledningen til å besøke utstillere
10:45 Senter for IKT utdanning
Tilpasset undervisning, kompetanseheving og IKT lærerutdannelse
 v/ Direktør Trond Ingebretsen
11:15 KS Hedmark og Oppland
Skole og oppvekst
v/ Regiondirektør Arild Sørum Stana
12:00 Lunsj
13:00 TV2 skole
Muligheten digital skole gir. Nyhetssendinger, filminnslag
og oppgaver direkte knyttet til kompetansenivå innenfor
sentrale fag i grunnskole, videregående skole og voksenopplæring
 v/ Direktør Kjell Øvre Helland
13:45 Digital kompetanse
Erfaring med digital skole
v/ Eva Bratvold
14:15 Pause. Benytt anledningen til å besøke utstillere
14:30 Paneldebatt 
Utvalgte politikere og fagfolk innenfor digital skole og kompetanse
15:00 Oppsummering og avslutning
v/ Daglig Leder Atea Hamar, Tom Theodorsen

Påmelding her


Entry filed under: IKT i skolen. Tags: , , .

«Sommerleir» i heimen Er kunnskap egentlig begrensende?

1 kommentar Add your own

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Note to myself

Finn presentasjonene jeg bruker på slideshare

Sjekk ut ressursene jeg har laget på IKTplan.no

KONTAKTOPPLYSNINGER

Antall besøkende

  • 494,762 besøk

Siste innlegg

Skriv inn epostadresse for å få nye blogginnlegg rett i innboksen din

Bli med 311 andre følgere

Velkommen til Eva2.0

Takk for at du besøker siden, jeg setter pris på alle gjester. Hvis det er innlegg du liker godt (eller misliker) håper jeg du legger igjen en kommentar. Har du spørsmål kan du sende meg en epost, epost-adressen finner du på siden om denne bloggen. Blogginnlegg som jeg skriver på disse sidene gjenspeiler helt og holdent min private mening og mine private oppfatninger - og er ikke uttrykk for holdninger i forhold til prosjekter jeg arbeider med.

Jeg har gitt ut en bok sammen med Frode Kyrkjebø "IKT i Skulen - kva, kven, korleis og kvifor". Se fanen IKT-ferdigheter på toppen for mer informasjon.

I tillegg har jeg fått tittelen Årets Skoleblogg - denne setter jeg umåtelig stor pris på. Takker alle som bidrar med gode råd og tips til mine blogginnlegg :-)

TANKEKART DIGITALE FERDIGHETER PÅ HVILKE TRINN

Jeg er EvaBra på twitter :-)
Se også min reiseblogg.

Her finner du et tankekart med tips til hvor du kan søke hva

Skriv epostadresse under for å motta meldinger om nye blogginnlegg via epost (på den andre siden anbefaler jeg egentlig at du heller abonnerer via RSS-feed..se fanen IKT-ferdigheter på toppen og bla deg ned til Organisere ved hjelp av RSS)

Bli med 311 andre følgere

Creative Commons License
Dette verk av Eva Bratvold er lisensieret under enCreative CommonsNavngivelse-Ikkekommersiell-Del på samme vilkår 3.0 Norge lisens.

“If you want to build a ship, don’t drum up the men to gather wood, divide the work, and give orders. Instead, teach them to yearn for the vast and endless sea.” — Antoine de Saint-Exupéry


