Læreren, didaktikken og digitale verktøy [video]

Via Twitter ble jeg tipset om denne videoen og syntes den fortjente å bli sett av flere. Essensen av det man bør sitte igjen med av tanker er;

– digitale verktøy er et middel og ikke et mål. Det er viktig å ikke bare tenke på at man skal ha det siste av det nye, men hvordan man skal bruke det. Samtidig må jeg si at det å ha for gammelt utstyr er heller ikke gunstig, jeg ser stadig skoler med gamle maskiner som knapt fungerer og da blir det litt som om skolen i dag skulle brukt geografiboka jeg hadde når jeg gikk på skolen – med land som Tsjekkoslovakia fortsatt eksisterende.

– selv om mye var bra før holder det ikke bare å digitalisere praksisen, praksisen må også endres.

Legg igjen en kommentar

