Takk for servicen @wideroe [ironi]

09.05.13 at 12:06 Legg igjen en kommentar

Etter noen hyggelige dager i Trondheim på NKUL skulle jeg i går komme meg hjemover – med fly fra Trondheim til Bergen, for så å bytte til fly hjem til Haukåsen Sogndal. Dessverre ble det streik hos Widerøe, så alle fly ble satt på bakken. Jeg har stor sympati, som gammelt fagforeningsmenneske, for kabinpersonalet som ønsker forhandlingsrett på pensjonsavtalen – og siden jeg flyr mye med Widerøe (ikke noe valg for å si det slik) har jeg møtt mange av de som jobber i kabinen.

I går morges sender jeg en melding via Twitter til Widerøe, og spør om de setter opp alternativ transport. Ikke noe svar (ennå i alle fall, og nå er det torsdag og klokken er 12.46).

Klokken 12.33 i går kom en tekstmelding fra Widerøe som forteller meg at «Widerøes kabinansatte er i streik. Din avgang er dessverre kansellert. Se www.wideroe.no/streik for mer info. Det settes ikke opp alternativ transport. Widerøe beklager dette!» Det hjelper ikke meg mye med beklagelser der jeg står i Trondheim – og hva skal man gjøre.  Nå er det ikke sjanse til å rekke noe tidligere fly til Oslo eller Bergen  enn det jeg allerede har, og det reiser 16.25. Jeg har i alle fall fly til Bergen – noe nærmere hjemme enn Trondheim, men fortsatt ikke helt der. På grunn av den tragiske ulykken i Trondheim er det så vidt jeg når flyet, men jeg spør mens jeg sjekker inn bagasje om det er mulig å komme via Oslo – da kan jeg i alle fall få nattbuss hjemover. Det går ikke. Flyr derfor til Bergen og tar kontakt med skranken for å høre hva de har tenkt til å gjøre med at jeg står der – og hvordan jeg skal komme hjem. Klokken er drøyt halv seks på ettermiddagen.

Først får jeg beskjed om at det er opp til passasjerene selv, vi hadde jo fått melding om at fly var kansellert – og likevel hadde jeg flydd til Bergen. Jeg spurte om de tenkte at jeg skulle bli igjen i Trondheim, for det er jo faktisk ikke hjemme for meg. Så sa hun at jeg kunne ta buss hjem. Jeg forteller at det kan jeg ikke fordi siste buss fra Bergen gikk fra sentrum 17.15. Da sier hun at det går senere buss, og jeg kan si at det gjør det nok – den går bare ikke til Sogn. Den går til Førde fra Bergen 20.30 – og jeg tipper at det tar en 4 timer omtrent å komme dit, og da er jeg fortsatt 110 km hjemmefra. Da sier hun at jeg kan ta båten. Jeg sier at det er litt vanskelig fordi den reiser fra Bergen 16.30. Hun sier jeg kan ta Hurtigruta til Florø eller Ålesund. Jeg spør hva jeg skal gjøre der – jeg er jo like langt hjemmefra da som jeg er der jeg står i Bergen. Hun sier at noen har leid bil, og jeg spør hvem som tar kostnaden. Jeg har sjekket med Avis og prisen var 3005 kroner for å få kjørt fra Bergen og hjem. Hun sier at jeg kan søke om å få refusjon. Jeg vil gjerne ha det avklart i forkant at jeg får dekket dette, men det er ikke mulig. Jeg får telefonnummer og epost til refusjon Widerøe, men der svarer ingen på telefon. Jeg sender derfor en krass epost hvor jeg også oppgir mobilnummeret mitt. Det er fortsatt ikke noen respons (klokken er nå 12.56 på torsdag). Hun sier jeg kan få telefonnummeret til min lokale flyplass. Jeg spør hva jeg skal med det. Hun sier at der er det jo Widerøe-folk. Jeg sier at de kan vel neppe få meg hjem – og dessuten har jeg nummeret selv. Hun sier deretter at jeg må legge ut for kostnadene selv, og så får jeg søke om å få igjen. Jo, takk skal dere ha Widerøe, skal si dere er til hjelp for deres kunder.

Jeg kan forstå at vi ikke alltid får landet, og har både overnattet og fått bakketransport fra forskjellige steder for å klare å komme hjem. Jeg har kommet hjem halv tre om natten og fem om morgenen – uten å klage eller få noen kompensasjon. Jeg må ofte reise dagen før fordi det er så upålitelig om flyet faktisk kommer til å gå om morgenen – og jeg tar ansvar for mine kunder, de skal vite at jeg kommer. At prisen jeg betaler for en Oslotur er omtrent som en uke i Syden har jeg også funnet meg i. Dessverre har jeg ikke andre valg hvis jeg skal fly hjemmefra. Men dette – dette er rett og slett for dårlig. Litt dømmekraft i forhold til om det er alternative muligheter for å komme seg hjem bør dere ta hensyn til. Siden geografikunnskapene er litt dårlige har jeg også lagt ved et kart til dere – slik at dere ser hvor Bergen, Florø, Førde, Ålesund og Trondheim er i forhold til det å komme seg hjem. Beklager ja, jo takk skal dere ha – og den var ironisk, så det er sagt.


 

Entry filed under: IKT i skolen. Tags: .

Passert 250.000 besøk, og har samlet litt av det som er skrevet til nå Liten oppsummering etter #NKUL

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Note to myself

Finn presentasjonene jeg bruker på slideshare

Sjekk ut ressursene jeg har laget på IKTplan.no

KONTAKTOPPLYSNINGER

Antall besøkende

  • 495,471 besøk

Siste innlegg

Skriv inn epostadresse for å få nye blogginnlegg rett i innboksen din

Bli med 311 andre følgere

Velkommen til Eva2.0

Takk for at du besøker siden, jeg setter pris på alle gjester. Hvis det er innlegg du liker godt (eller misliker) håper jeg du legger igjen en kommentar. Har du spørsmål kan du sende meg en epost, epost-adressen finner du på siden om denne bloggen. Blogginnlegg som jeg skriver på disse sidene gjenspeiler helt og holdent min private mening og mine private oppfatninger - og er ikke uttrykk for holdninger i forhold til prosjekter jeg arbeider med.

Jeg har gitt ut en bok sammen med Frode Kyrkjebø "IKT i Skulen - kva, kven, korleis og kvifor". Se fanen IKT-ferdigheter på toppen for mer informasjon.

I tillegg har jeg fått tittelen Årets Skoleblogg - denne setter jeg umåtelig stor pris på. Takker alle som bidrar med gode råd og tips til mine blogginnlegg :-)

TANKEKART DIGITALE FERDIGHETER PÅ HVILKE TRINN

Jeg er EvaBra på twitter :-)
Se også min reiseblogg.

Her finner du et tankekart med tips til hvor du kan søke hva

Skriv epostadresse under for å motta meldinger om nye blogginnlegg via epost (på den andre siden anbefaler jeg egentlig at du heller abonnerer via RSS-feed..se fanen IKT-ferdigheter på toppen og bla deg ned til Organisere ved hjelp av RSS)

Bli med 311 andre følgere

Creative Commons License
Dette verk av Eva Bratvold er lisensieret under enCreative CommonsNavngivelse-Ikkekommersiell-Del på samme vilkår 3.0 Norge lisens.

“If you want to build a ship, don’t drum up the men to gather wood, divide the work, and give orders. Instead, teach them to yearn for the vast and endless sea.” — Antoine de Saint-Exupéry


