Sant eller usant?

30.11.12 at 23:44 Legg igjen en kommentar

Utsagn

Sant

Usant

Dagens teknologi kan gi elevene alt de trenger å lære og snart er lærere overflødige    
Å lære elever til å få økonomisk suksess i arbeidslivet i dag krever mer ferdigheter enn hva tradisjonell praksis kan tilby    
Hvis du bare prøver hardt nok og er innstilt på det vil du kunne utvikle innovative metoder for teknologistøttet kunnskapsbygging på egenhånd    
Elevenes manglende ferdigheter i å bruk teknologi effektivt kan hindre dem fra å nå mål i andre fag    
Regneark er et kraftig verktøy, men passer egentlig bare i matematikk    
Elevene kan bli mer kreative når de får strukturerte valg om hva de skal gjøre med verktøy som OneNote    
Å legge inn en video i undervisningen er alltid en effektiv måte å engasjere elevene i undervisningen    
En oversikt av vurderinger i skolens databasesystem er alltid mer nøyaktig enn håndskrevne oversikter    
Teknologi gir elevene kraftige verktøy    
Presentasjonsprogramvare, som Powerpoint, er hovedsakelig for at lærere skal presentere informasjon til elevene    
Epost kan være en måte å utvide klasserommet på gjennom å kontakte eksterne eksperter    
Lærerne burde vite mer enn elevene om teknologi før de begynner å undervise med IKT    
Skolene trenger ikke å lære bort dataferdigheter direkte fordi elevene kan lære disse hjemme eller av venner     
Lærerne skal av og til vise elevene hvordan de kan lære nye ferdigheter ved å bruke teknologi     
Det er viktigere for elevene i dag å lære hvordan de skal bruke teknologi framfor å lære fagstoff    
Å undervise med teknologi handler ikke om å lære bort tekniske ferdigheter    
Elevene vet alltid hvordan de skal bruke teknologi mer effektivt enn læreren    
Å undervise med teknologi er alltid mer effektivt enn tradisjonell undervisning    
Teknologi er alltid raskere å bruke enn penn og papir-metoder    
Lærere kan bruke teknologien for å få flere måter å presentere ideer til elevene    
Det kan ta ekstra tid de første gangene når man skal bruke en ny tilnærming med bruk av teknologi    
Du trenger kanskje å utvikle nye ferdigheter for å bruke teknologi effektivt    
Teknologi gjør at elevene kan vurderes effektivt    
Kritisk tenking, kreativitet og samarbeid vil bli mer viktig i undervisning og læring    
Lærere burde fokusere på de faglige målene i undervisningen og kun bruke teknologi dersom dette minst er like effektivt som andre metoder    
Lærere er nødt til å bruke teknologi for å undervise i det 21. århundre    
Dagens elever er digitalt innfødte og vet allerede mer om teknologien som blir bruk i skolen enn lærerne    

Entry filed under: IKT i skolen. Tags: , , , .

Hva er plagiering? Funksjon og formål er ulike ting

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Note to myself

Finn presentasjonene jeg bruker på slideshare

Sjekk ut ressursene jeg har laget på IKTplan.no

KONTAKTOPPLYSNINGER

Antall besøkende

  • 494,693 besøk

Siste innlegg

Skriv inn epostadresse for å få nye blogginnlegg rett i innboksen din

Bli med 311 andre følgere

Velkommen til Eva2.0

Takk for at du besøker siden, jeg setter pris på alle gjester. Hvis det er innlegg du liker godt (eller misliker) håper jeg du legger igjen en kommentar. Har du spørsmål kan du sende meg en epost, epost-adressen finner du på siden om denne bloggen. Blogginnlegg som jeg skriver på disse sidene gjenspeiler helt og holdent min private mening og mine private oppfatninger - og er ikke uttrykk for holdninger i forhold til prosjekter jeg arbeider med.

Jeg har gitt ut en bok sammen med Frode Kyrkjebø "IKT i Skulen - kva, kven, korleis og kvifor". Se fanen IKT-ferdigheter på toppen for mer informasjon.

I tillegg har jeg fått tittelen Årets Skoleblogg - denne setter jeg umåtelig stor pris på. Takker alle som bidrar med gode råd og tips til mine blogginnlegg :-)

TANKEKART DIGITALE FERDIGHETER PÅ HVILKE TRINN

Jeg er EvaBra på twitter :-)
Se også min reiseblogg.

Her finner du et tankekart med tips til hvor du kan søke hva

Skriv epostadresse under for å motta meldinger om nye blogginnlegg via epost (på den andre siden anbefaler jeg egentlig at du heller abonnerer via RSS-feed..se fanen IKT-ferdigheter på toppen og bla deg ned til Organisere ved hjelp av RSS)

Bli med 311 andre følgere

Creative Commons License
Dette verk av Eva Bratvold er lisensieret under enCreative CommonsNavngivelse-Ikkekommersiell-Del på samme vilkår 3.0 Norge lisens.

“If you want to build a ship, don’t drum up the men to gather wood, divide the work, and give orders. Instead, teach them to yearn for the vast and endless sea.” — Antoine de Saint-Exupéry


