Innspill ønskes

Denne uka har jeg vært så heldig å få bli invitert med på planleggingsstart av konferansen NKUL13. I den forbindelse håper jeg at dere har noen innspill til hva som må til for at dere vil synes programmet er interessant. Hva bør tema være; disruptive education, gamification, klasseromsledelse, vurdering, teknologiløsninger, eksempler fra skole-Norge, sosiale medier, apps, programvare eller er det helt andre ting som gjør at det klinger en bjelle? Mer debatt, mer workshops? I så fall med hvilke tema?

Skriv kommentar under, send meg en melding på Twitter (@evabra) eller epost til evabra@online.no – så skal jeg ta med meg alle innspill når jeg reiser til Trondheim. Møtet er torsdag, så hvis jeg skal videreformidle må jeg ha det senest i løpet av onsdagskvelden. Nå har dere mulighet til å påvirke programmet – bruk den!

Advertisements

5 comments

  1. Jag tycker att du bör ta upp och problematisera den ständigt återkommande åsikten dels att mätningar av kunskap är felaktiga i sig och inte bidrar till lärande dels att de tar tid från undervisningen. I Sverige har de nationella proven diskuterats och man har funnit ett lågt samband mellan nationella prov och elevers betyg.. Eftersom idén har varit att nationella prov ska vara vägledande för betygssättningen ses detta som ett problem. Saken är dock den att nationella tester ger god information om hur elever i allmänhet klarar kunskapsprov medan betyg är individuella bedömningar över en längre tid och innefattar annat än ett enstaka prov.Kort sagt: betyg och natonella prov mäter olika ting.

  2. Ja, dette er også tema blant mange lærere i Norge. En annen sak jeg tenker å tipse om er i hvilken grad man kan måle at teknologi styrker læring, hvis man i det hele tatt kan måle det. Takk for kommentar. Jeg tar med meg innspillet videre 🙂

  3. Eit tema som ikkje er godt nok dekka, men som gir store konsekvensar for elevar/studentar som ikkje taklar det: Korleis bruka kjeldestoff i ei digital verd? Korleis visa til opphavsrett? Korleis skilja mellom kjelde og eigne synspunkt? Korleis sitera utan å bli tatt for fusk/avskrift?
    Lærer ikkje elevane dette frå tidleg alder, kan det bli bom stopp den dagen eksamensoppgåver ikkje blir godkjende.

  4. Ja, det er viktig kompetanse – og jeg jobber faktisk med noe som kan hjelpe der; en minimumsgjennomgang av digital dømmekraft for grunnskolen. Snart online som gratis ressurs. Men viktig tema – og et jeg tar med meg videre til planleggingsmøtet. Takk for kommentar.

  5. Universell utforming av digitale læringsressurser! Dette har du tatt opp tidligere og er en knall-viktig tema, både i seg selv men også i tiden, ref. diskrimmineringslovgvningen.

    Jeg har jobbet masse med dette og bistår deg gjerne med tips om innhold, vinklinger osv. 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s