Liten oppstarts-status

23.08.12 at 18:16 Legg igjen en kommentar

Da ser det ut som om ting er i gang igjen i det ganske land – og mine dager har også vært rimelig hektiske, og blir det framover. Som jeg har skrevet tidligere har jeg vært en tur i Vågå, og jeg har også hatt OneNote-kurs for lærere i Førde – så i forrige uke var det omtrent 160 lærere som var med meg på kurs. TV2 – skole kommer med første sending i neste uke, og det betyr at jeg har begynt med oppgavelaging denne uka, den første av ca 40 for inneværende skoleår.

Jeg har forsåvidt laget oppgaver i hele sommer av litt ulikt slag, litt avhengig av hva som har blitt bestilt. Det viser seg også at et forlag er interessert i deler av produksjonen min så jeg regner med at det blir litt jobbing mot de også framover. Microsoft er involvert i flere av de tingene jeg er ute på, blant annet i Vågå, så der fortsetter også samarbeidet framover. Neste uke blir det avgårde til Stord og Høyskolen Stord/Haugesund og snakke med de som tar mastergrad i IKT og læring, og jeg skal også snakke med studentene på grunnleggende lærerutdanning. Det er jeg veldig glad for, jeg mener at IKT må bli en naturlig del av grunnutdanningen. Tidligere i måneden hadde jeg møte med lærerutdanningen på min lokale høyskole, håper vi kan jobbe noe videre der. Jeg rakk også en tur østover tidligere i måneden – da med jobbing med digital dømmekraft, grunnlovsjubileet2014 og spilldynamikk.

Om et par uker blir det full fart hele uka. Først en lokal 1-10-skole og tema barn og unge på nett. Deretter østover og jeg håper vi kan få til en liten «edutweetup» på tirsdag 4. september i Oslo – mer info kommer. Så møte med forlag og deretter to økter hos Senter for IKT i utdanningen – der skal de igang med produksjon av ressurser både for stemmerettsjubileet 2013 og grunnlovsjubileet 2014. Direkte derifra til Trondheim og møte ang NKUL13 før kursen går til Oslo og videre til Drammen.

I uka etter blir det samling med Microsofts PIL-partnere, og jeg tror jammen jeg skal få presset inn en skoleledertur til Stockholm og Helsinki inn og når jeg nærmer meg slutten av september. Deretter blir det litt roligere i oktober, men i november begynner det å fylles opp med konferanse hos Orkidesamarbeidet på Nordvestlandet, Østfold fylkeskommune sin konferanse og SDU på Lillestrøm. Og da…..ja, da nærmer vi oss vel jul igjen…

Entry filed under: Privat. Tags: .

Vaken og vågal i Vågå Hva med en liten #edutweetup i Oslo 4. september?

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Note to myself

Finn presentasjonene jeg bruker på slideshare

Sjekk ut ressursene jeg har laget på IKTplan.no

KONTAKTOPPLYSNINGER

Antall besøkende

  • 494,693 besøk

Siste innlegg

Skriv inn epostadresse for å få nye blogginnlegg rett i innboksen din

Bli med 311 andre følgere

Velkommen til Eva2.0

Takk for at du besøker siden, jeg setter pris på alle gjester. Hvis det er innlegg du liker godt (eller misliker) håper jeg du legger igjen en kommentar. Har du spørsmål kan du sende meg en epost, epost-adressen finner du på siden om denne bloggen. Blogginnlegg som jeg skriver på disse sidene gjenspeiler helt og holdent min private mening og mine private oppfatninger - og er ikke uttrykk for holdninger i forhold til prosjekter jeg arbeider med.

Jeg har gitt ut en bok sammen med Frode Kyrkjebø "IKT i Skulen - kva, kven, korleis og kvifor". Se fanen IKT-ferdigheter på toppen for mer informasjon.

I tillegg har jeg fått tittelen Årets Skoleblogg - denne setter jeg umåtelig stor pris på. Takker alle som bidrar med gode råd og tips til mine blogginnlegg :-)

TANKEKART DIGITALE FERDIGHETER PÅ HVILKE TRINN

Jeg er EvaBra på twitter :-)
Se også min reiseblogg.

Her finner du et tankekart med tips til hvor du kan søke hva

Skriv epostadresse under for å motta meldinger om nye blogginnlegg via epost (på den andre siden anbefaler jeg egentlig at du heller abonnerer via RSS-feed..se fanen IKT-ferdigheter på toppen og bla deg ned til Organisere ved hjelp av RSS)

Bli med 311 andre følgere

Creative Commons License
Dette verk av Eva Bratvold er lisensieret under enCreative CommonsNavngivelse-Ikkekommersiell-Del på samme vilkår 3.0 Norge lisens.

“If you want to build a ship, don’t drum up the men to gather wood, divide the work, and give orders. Instead, teach them to yearn for the vast and endless sea.” — Antoine de Saint-Exupéry


