En ny uke går mot slutten…

Du verden som tiden flyr – da var det snart helg igjen. Denne uka har jeg vært i Drammen og det er spennende saker som er i gang, både i prosjektbasen og i samarbeid med Senter for IKT i utdanningen. I Drammen jobber de med sin IKT-plan, og der prøver man å lage kjennetegn på måloppnåelse når det gjelder de digitale ferdighetene. Foreløpig er den i beta og følgelig under utvikling, men en liten «sneakpeak» kan du finne på denne lenka – kanskje jeg er litt farget her, men jeg synes dette ser ut til å bli et godt verktøy for lærerne.  Jeg har også lagd utkast til noen spørsmål om kildekritikk – og vil du komme med innspill eller har andre gode forslag på hva jeg har glemt kan du lese spørsmålene i denne pdf’en.

Prosjektet med Digital dømmekraft går framover – dette kommer jeg tilbake til når vi begynner å legge den på nett.  Jeg har også rukket et møte med de fire kommunene i BLLS-samarbeidet (Balestrand, Leikanger, Luster og Sogndal) – hyggelig å gjøre litt lokale ting også. I morgen blir det vel den lokale vgs som kan vente besøk – de vil ha opplæring i bruk av OneNote.

I forrige uke var det Impulskonferansen (som jeg blogget fra da) og Vest-Agder fylkeskommune som stod på planen. Veldig hyggelig i etterkant å få epost fra deltakere som har blitt overbeviste OneNote-brukere.

Neste uke er det først KFF sin IKT-konferanse i Bergen før turen går til Oppland fylkeskommune (OneNote og kombinasjonen OneNote/blogg). Deretter avsluttes uka på skolelederkonferansen på Lillestrøm. Det er derfor hektiske dager og mindre blogging, men jeg regner med at det blir litt liveblogging fra Lillestrøm i alle fall…

Legg igjen en kommentar

