Hva skjer om dagen…

04.09.11 at 12:14 Legg igjen en kommentar

Det er hektiske dager i september og det er noe bloggen får lide under dessverre. Noe av det jeg ser og som jeg er veldig glad for er at stadig flere skoler har oppdaget OneNote, så her kommer det jevnlig forespørsler.

Denne uka som kommer skal jeg avgårde to dager til Fredrikstad med hhv opplæring i Officepakka med hovedvekt på Word for Blåkors – de skal gå over fra 2003 til 2010-utgaven av Office. Grunnen til at jeg skal holde kurs for disse er at jeg likevel skal til Fredrikstad og holde kursene «Introduksjon til OneNote» og «Smart Bruk» for skoler i Fredrikstad. Onsdagen går turen til Bærum og Hundsund grendeskole hvor jeg skal ha min første dag med teknolinjen på ungdomstrinnet. Deretter blir det litt opphold til uka etter – men da reiser jeg til Stockholm og Helsinki og skal også holde kurs for danske, svenske og finske lærere i tillegg til at jeg selv skal delta på workshop og seminar. Det gleder jeg meg til. På bloggen her kommer jeg til å skrive litt om erfaringene fra disse prosjektene jeg holder på med, og liveblogge litt fra ulike arrangement jeg er med på ellers.

Litt fram i tid kommer jeg til å delta på Fronters brukerkonferanse, og her kommer jeg til å liveblogge fra flere seminarer ombord. Jeg vet også at jeg skal ha et kurs i studieteknikk for noen studenter ved UiB i begynnelsen av oktober, og planen er også å ha et OneNotekurs som blir gratis og åpent på dagtid for de av skolene i Bergen som har lyst til å delta. Mer info kommer når jeg har fått dato og sted på plass.

Jeg skal også være mentor for en ungdomsbedrift her i fylket – og det skal bli spennende. Min første utfordring blir å få på plass en funksjonell måte å følge opp på, det spørs vel om det ikke blir OneNote

I uka som gikk var det først en oppfølging av «Digital Dømmekraft»-prosjektet, et prosjekt som er planlagt ferdig til nyttår og hvis vi får det til som vi ønsker blir det altså en minimumsgjennomgang beregnet for grunnskole. Mer om dette kommer når jeg får summet meg litt. Det var også en samling hos Microsoft og jeg deltok på seminaret om Foreldre og innsyn i LMS. Og uka før det var jeg bl.a. hos Luftkrigsskolen og i Odda (grunnskole, ungdomsskole og vgs) – hhv med OneNote og SmartBoard-bruk.

Ellers har jeg mine faste ting med Microsoft (f.eks. mine tre ukentlige undervisningstips på msutdanning.wordpress.com – i uka som kommer er det «by og land» som er tema fordi jeg tenker det er aktuelt å tenke litt rundt distriktspolitikk nå rett foran valget) og for TV2 Skole. Hyggelig å se at sending og oppgaver laget i forbindelse med terrorhandlingene i sommer nå ligger tilgjengelig for alle på NDLA.

Mange baller i luften – håper jeg ikke mister for mange…

Entry filed under: IKT i skolen, Privat. Tags: , .

Foresatte og innsynsrett – dette mener jeg og dette lurer jeg på Oppdatering: hva skjer..

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Note to myself

Finn presentasjonene jeg bruker på slideshare

Sjekk ut ressursene jeg har laget på IKTplan.no

KONTAKTOPPLYSNINGER

Antall besøkende

  • 494,689 besøk

Siste innlegg

Skriv inn epostadresse for å få nye blogginnlegg rett i innboksen din

Bli med 311 andre følgere

Velkommen til Eva2.0

Takk for at du besøker siden, jeg setter pris på alle gjester. Hvis det er innlegg du liker godt (eller misliker) håper jeg du legger igjen en kommentar. Har du spørsmål kan du sende meg en epost, epost-adressen finner du på siden om denne bloggen. Blogginnlegg som jeg skriver på disse sidene gjenspeiler helt og holdent min private mening og mine private oppfatninger - og er ikke uttrykk for holdninger i forhold til prosjekter jeg arbeider med.

Jeg har gitt ut en bok sammen med Frode Kyrkjebø "IKT i Skulen - kva, kven, korleis og kvifor". Se fanen IKT-ferdigheter på toppen for mer informasjon.

I tillegg har jeg fått tittelen Årets Skoleblogg - denne setter jeg umåtelig stor pris på. Takker alle som bidrar med gode råd og tips til mine blogginnlegg :-)

TANKEKART DIGITALE FERDIGHETER PÅ HVILKE TRINN

Jeg er EvaBra på twitter :-)
Se også min reiseblogg.

Her finner du et tankekart med tips til hvor du kan søke hva

Skriv epostadresse under for å motta meldinger om nye blogginnlegg via epost (på den andre siden anbefaler jeg egentlig at du heller abonnerer via RSS-feed..se fanen IKT-ferdigheter på toppen og bla deg ned til Organisere ved hjelp av RSS)

Bli med 311 andre følgere

Creative Commons License
Dette verk av Eva Bratvold er lisensieret under enCreative CommonsNavngivelse-Ikkekommersiell-Del på samme vilkår 3.0 Norge lisens.

“If you want to build a ship, don’t drum up the men to gather wood, divide the work, and give orders. Instead, teach them to yearn for the vast and endless sea.” — Antoine de Saint-Exupéry


