Sette inn flash i powerpoint

I forbindelse med noen oppgaver jeg har holdt på med tok jeg et kartutsnitt og lagde en enkel flash (til å lage flash bruker jeg SnagIt – det er enkelt og holder for mitt bruk). Flashen var i form av popups når man førte musa over enkelte områder på kartet, og bakgrunnen for det var noen oppgaver jeg lagde i forhold til å lese kart – hvor finner man hva på kartet. Jeg måtte også prøve å sette flashen inn i powerpoint, og da måtte jeg lete litt – men det var ganske enkelt. Swf-fila som jeg skulle bruke fikk jeg satt fint inn med Sett Inn – Video fra fil – og i presentasjonsvisning kommer popupen fint opp når jeg førte musa over.

Legg igjen en kommentar

