Lager spørsmål i lange baner…

07.04.11 at 18:07 4 kommentarer

I dag er det typisk oppgavelagingsdag for meg, og i en liten tenkepause fant jeg derfor fram et tidligere blogginnlegg og lagde en slideserie. Jeg liker å ha disse punktene i bakhodet når jeg lager oppgaver fordi de hjelper meg i formen – skal det være ren kunnskapsbygging eller ønsker jeg at de skal reflektere….og da kan det av og til være litt til hjelp å se på ulike typer spørsmålstillinger. De som vil ha presentasjonen kan laste den ned som .pptx eller se den som video på Youtube.

Entry filed under: læring. Tags: , , , .

Jeg er imponert… Slakter digital skolesatsing

4 kommentarer Add your own

  • […] å tenke på ligge høyere på taksonomiskalaen enn de lukkede (se også tidligere innlegg om hva slags spørsmål på hvilke trinn). Skal jeg omsette dette med å bruke “rike” spørsmål i praksis ville det f.eks. […]

  • 2. Bruke taksonomiskalaen aktivt « Eva 2.0  |  03.02.13, kl. 15:52

    […] man ligger på taksonomiskalaen i oppgavene man lager. Tidligere har jeg skrevet mye om dette (bl.a oversikten med hvilke spørsmål man skal stille på hvilke nivåer og plansjen med aktive taksonomiverb) – og i dag blir det altså enda mer påfyll. Skalaens […]

  • […] Hvilke spørsmål på hvilke trinn […]

  • […] Jeg synes ikke alltid det er så enkelt å tolke kompetansemål, og ikke minst å lage mestringsnivåer. Teksten i kompetansemålene gir retningslinjer, men hvordan skal de forstås? Tidligere blogginnlegg som har relevans er; bruke taksonomiskalaen aktivt, aktive taksonomiverb og hvilke spørsmål skal man stille på hvilke nivåer. […]

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Note to myself

Finn presentasjonene jeg bruker på slideshare

Sjekk ut ressursene jeg har laget på IKTplan.no

KONTAKTOPPLYSNINGER

Antall besøkende

  • 494,693 besøk

Siste innlegg

Skriv inn epostadresse for å få nye blogginnlegg rett i innboksen din

Bli med 311 andre følgere

Velkommen til Eva2.0

Takk for at du besøker siden, jeg setter pris på alle gjester. Hvis det er innlegg du liker godt (eller misliker) håper jeg du legger igjen en kommentar. Har du spørsmål kan du sende meg en epost, epost-adressen finner du på siden om denne bloggen. Blogginnlegg som jeg skriver på disse sidene gjenspeiler helt og holdent min private mening og mine private oppfatninger - og er ikke uttrykk for holdninger i forhold til prosjekter jeg arbeider med.

Jeg har gitt ut en bok sammen med Frode Kyrkjebø "IKT i Skulen - kva, kven, korleis og kvifor". Se fanen IKT-ferdigheter på toppen for mer informasjon.

I tillegg har jeg fått tittelen Årets Skoleblogg - denne setter jeg umåtelig stor pris på. Takker alle som bidrar med gode råd og tips til mine blogginnlegg :-)

TANKEKART DIGITALE FERDIGHETER PÅ HVILKE TRINN

Jeg er EvaBra på twitter :-)
Se også min reiseblogg.

Her finner du et tankekart med tips til hvor du kan søke hva

Skriv epostadresse under for å motta meldinger om nye blogginnlegg via epost (på den andre siden anbefaler jeg egentlig at du heller abonnerer via RSS-feed..se fanen IKT-ferdigheter på toppen og bla deg ned til Organisere ved hjelp av RSS)

Bli med 311 andre følgere

Creative Commons License
Dette verk av Eva Bratvold er lisensieret under enCreative CommonsNavngivelse-Ikkekommersiell-Del på samme vilkår 3.0 Norge lisens.

“If you want to build a ship, don’t drum up the men to gather wood, divide the work, and give orders. Instead, teach them to yearn for the vast and endless sea.” — Antoine de Saint-Exupéry


%d bloggers like this: