Linoit – interaktiv oppslagstavle

Tidligere har jeg skrevet om wallwisher som interaktiv oppslagstavle og med noen tips til hvordan en slik tjeneste kan brukes i skolen. Det jeg har skrevet om dette tidligere kan leses på denne lenka: https://evabra.files.wordpress.com/2009/12/wallwisher.pdf

I dag har jeg testet ut en ny variant – Linoit. Den fungerer mye på samme måte, men har litt mer funksjonalitet. Jeg liker godt at canvasen (oppslagstavla) er mye større – du kan poste flere ting, du kan spille av video direkte og man kan legge opp nedlastbare ressurser i tillegg til å klebe opp «post-it»-lapper. Annen ny funksjonalitet som man kan merke seg er muligheten til å sende stickys (det som blir «hengt opp» på tavla) som epost, og du kan også sette opp stickys via epost og mobil. Som med wallwisher kan du velge om tavla skal være privat eller public.

Som nevnt med wallwisher kan man bruke en slik tavle til mange ting – og den kan være med på å skape interaktivitet i klasserommet. Jeg har laget en liten testtavle som du finner her hvor jeg bare har lagt opp noen av de tingene jeg har produsert den siste tiden – denne testen er da nærmest en variant av webquest (les mer om webquest her)

Legg igjen en kommentar

