I dag er jeg ganske irritert over SAS

Forrige mandag bestilte jeg reise igjen, denne gangen med SAS fordi jeg skal til Stockholm og holde kurs i april. Det var mange bestillinger på meg den dagen, jeg reiser jo veldig mye med Widerøe. Widerøe skal forresten ha skryt over sin kundebehandling, de gangene jeg har hatt behov for å endre eller hatt andre spørsmål har sakene løst seg med en gang.

Jeg satt med både SAS og Widerøe sine nettsider oppe slik at jeg kunne passe på at jeg klarte å komme videre hjem, og så var jeg kanskje litt rask i vendingen med å bestille morgenavgangen til Stockholm. Etter å ha mottatt bekreftelsen på epost tenkte jeg derfor litt, og bestemte meg så for å endre til en litt senere avgang. Lenke var det i eposten så jeg kom rett til endring, og popup-beskjeden jeg fikk gjorde meg oppmerksom på at jeg kunne kansellere i løpet av 24 timer og at etter den tid kunne det bli gebyr. Jeg regnet derfor med at en endring heller ikke skulle by på problemer – det var under tre timer siden jeg hadde gjort bestillingen, så jeg endret avgang og fikk en tilleggspris på den neste avgangen. Å få et tillegg på flyprisen var helt greit, den avgangen var noe dyrere i utgangspunktet. Det jeg derimot ikke liker er å få et gebyr på kr 500 for endringen, og når jeg tar kontakt (hyggelig dame som forsøkte å hjelpe, så hun skal ha skryt for det) får jeg beskjed om at dersom jeg hadde kansellert og bestilt på nytt hadde jeg sluppet dette gebyret. Kanskje jeg ikke leste godt nok, men likevel…..for meg er dette fortsatt urimelig.

En annen ting som jeg finner litt urimelig er at de ikke opererer med Eurobonus på innland – og selv om jeg stort sett flyr Widerøe så har disse to faktisk et samarbeid på dette. Jeg har derfor totalt ingen nytte av mitt kort selv om jeg siste halvår i fjor brukte ca kr 80.000 på flyreiser i forbindelse med oppdrag i eget firma…..

PS: må nesten også fortelle at jeg først prøvde den automatiske chat’en. Fikk opp chat og skrev inn min klage – deretter fikk jeg beskjed om at setningen var for lang og så at chatten var nede….

Legg igjen en kommentar

