Noen erfaringer etter #skoleforum

Da har jeg vært på skoleforum, og er litt undrende til det dårlige besøket. Er det blitt for mange konferanser og messer å delta på slik at kampen om deltakere blir for stor? Er det slik at man ønsker mer foredrag og mindre messe på de arrangementene man skal delta på? Var tidspunktet feil? Eller er det andre ting som gjør seg gjeldende? For egen del var det forsåvidt greit nok – jeg traff mange kjente blant leverandørene og alle hadde god tid, så for meg var det ypperlig slik sett – jeg fikk gjort unna flere møter i løpet av de to dagene…..men for andre så synes jeg nok det hele ble litt trist.

Selv om det var lite besøk så er jeg i alle fall glad for at jeg hadde ganske mange av de som var der på introduksjon til OneNote og tips og triks i Officepakka – og når deltakere kommer etterpå og sier at de har sett mulighetene og at de straks skal igang med å bruke programmet, ja da varmer det i et OneNotehjerte 🙂

10 comments

  1. Ja, det er for mange messer/konferanser og de er for like. Jeg skal på maks to stykker i år og det blir ikke NKUL som jeg synest er den som er likest fra år til år.
    Hele hypen rundt web 2.0 og foredragene til de som har tatt hovedfag på dette er jeg mett på. Ser fram til at noen skal begynne å snakke om digitale medium og mer effektiv læring.
    så det, så….

  2. Jeg har skrevet Rapport fra et digitalt party på min blogg som helt sikkert ikke ville gjort seg i et slikt forum – vel kanskje som pausemusikk – mellom jubelinnslagene. Noen lever av månelandingene i norsk skole – andre lider under dem.

    Jeg er litt i skvis.

    http://knutmichelsen.blogspot.com

  3. Jeg liker godt avslutningen på innlegget ditt – vi får holde fast ved at endringene må komme og håpe de kommer snart. Takk for kommentar 🙂

  4. Velger NKUL og dei gode døma og itslearnings brukerkonfreranse denn våren. Da synes kolleger i fagavdelingen at vi stadig er på farten!

  5. Da er det kanskje noe med at det er så mye å velge blant at man må velge bort noe? Takker for kommentar 🙂

  6. UDIR er i gang med kursing av tusenvis av lærere i prosjektet NY GIV. Denne uka var en haug lærere samlet i Stavanger, før det Oslo og Trondheim. Kanskje en medvirkende årsak?

  7. Hei

    Jeg var selv på Skoleforum 2011, og der fikk jeg gleden av å være med på den strålende One Note sesjonen din. Jeg skal videreformidle budskapet ditt til kommunens lærere.

    For de få sjelene som deltok i Skoleforum i år, var utbyttet stort, både fordi det var mange gode kurs, og fordi vi fikk, på grunn av lite folk, anledning til å stille flere spørsmål til foreleserne.

    Så vidt meg bekjent var det en lignende konferanse på Østlandet i november med samme innhold og NTNU arrangerer sin i mai. En ide hadde vært å legge en slik konferanse til Stavanger, som har et omland (med Bergen….) på godt over en million innbyggere.

  8. Tusen takk for hyggelig kommentar, og bare som et tips er det også en konferanse i Rogaland – Rogalandskonferansen – som er 22. og 23. mars, og 24. og 25. mars er det Dei Gode Døma-konferansen i Bergen. I april er det Ung3.0 i Sandefjord – en konferanse i regi av Vestfold og Buskerud fylkeskommuner. Det er riktig at det også blir i Trondheim i mai – da er det NKUL2011. I høst var det bl.a Skolelederkonferansen som også fant sted på Lillestrøm, og Osloskolene hadde en konferanse for noen få uker siden. Mange muligheter å velge mellom, kanskje for mange….Kanskje vi sees igjen på noen av de andre arrangementene 🙂

Legg igjen en kommentar

