Ikke alltid moro å være på tur

10.02.11 at 19:10 Legg igjen en kommentar

Jeg får vel helst si jeg er vant til å reise, det blir ganske mange turer med fly – og på vinteren kan det være både slik og så når man reiser til og fra Sogn med fly. I dag har det vært en lang og lite produktiv dag, og med start i Oslo siden jeg har hatt noen møter og kurs både i Drammen og Oslo denne uka.  Meningen var å være på et møte med Vest-Agder Fylkeskommune – en tur til det blide sørland, og kvart på seks ringte vekkerklokka slik at jeg skulle nå flybussen til Gardermoen halv syv. Det første som skjedde var at flybussen ble forsinket fordi det stod helt stille på motorveien. I seg selv spilte ikke det så stor rolle, jeg hadde forsåvidt god tid. På Gardermoen fikk jeg levert bagasje på oppbevaring – ingen vits i å drasse med den tur/retur Kristiansand når jeg skulle videre hjem etterpå. På vei mot sikkerhetskontrollen kom det inn melding – flyet var et kvarter forsinket. Det viste seg etterhvert at forsinkelsen ble nesten en time – og når det først begynner slik da følger gjerne flere ting etter. Og jo da….i dag også. Det viste seg at vi ikke fikk landet i Kristiansand, så etter to forsøk ble det å reise til Stavanger. Der ble det venting i flyet mens vi ventet på en avgjørelse; skulle man prøve Kristiansand på nytt, skulle det gå buss til Kristiansand fra Stavanger eller ble det retur til Oslo? Til slutt ble det til at det ble satt opp buss til Kristiansand for de som skulle dit, og vi andre som ikke lenger hadde grunn til å reise dit kunne være med tilbake til Oslo. Møtet med fylkeskommunen var vi dessverre nødt til å flytte til en annen gang, men slik er det når værgudene ikke er på vår side.

Fem over ett var jeg igjen på Gardermoen, og siden mitt fly videre ikke skulle lette før kvart på syv fant jeg ut at jeg måtte prøve å booke om til en tidligere avgang. Lettere sagt enn gjort siden flyet via Ørsta/Volda klokka to var fullt, det samme med flyet som skulle gå klokka fire. Også flyet ti over fire via Sandane var fullt. Selv kveldsflyet mitt var fullbooket, men der hadde jeg jo plass. Jeg fikk derfor en standby for fireflyet og håpefull ble det derfor å få sjekket inn bagasje og gjennom sikkerhetskontrollen nok en gang.

Det viste seg at vi var fire stykker med standbybillett for fireflyet, og til slutt fikk tre stykker plass……men det var ikke plass til meg…Ny standby på neste fly, og en halvtime forsinket begynte man ombordstiging – og så viste det seg at det faktisk var en som ikke var kommet og plassen var min. Ombord kunne kapteinen fortelle at det ikke hadde landet fly i Sogndal i dag og at det var usikkert om vi kunne lande på Sandane – så sannsynligheten for at det ble Bergen og så buss hjem var høy. Det viste seg at han hadde rett med Sandane, det ble ingen landing – så jeg var helt sikker på at nå ble det Bergen. Men…så viste det seg at det faktisk var litt lettere på flyplassen i Sogndal og at vi skulle gjøre et forsøk. Jeg tror kanskje jeg var den aller gladeste på flyet når det viste seg at vi kom ned – det første lyspunktet på en lang dag med fly hit og dit. Nå er jeg spent på hvordan det blir til uka – da skal jeg fly igjen….

Entry filed under: Privat. Tags: .

Alltid svar å få på……Twitter…. Økonomiforståelse og matematikkfaget

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Note to myself

Finn presentasjonene jeg bruker på slideshare

Sjekk ut ressursene jeg har laget på IKTplan.no

KONTAKTOPPLYSNINGER

Antall besøkende

  • 516,944 besøk

Siste innlegg

Skriv inn epostadresse for å få nye blogginnlegg rett i innboksen din

Bli med 322 andre følgere

Velkommen til Eva2.0

Takk for at du besøker siden, jeg setter pris på alle gjester. Hvis det er innlegg du liker godt (eller misliker) håper jeg du legger igjen en kommentar. Har du spørsmål kan du sende meg en epost, epost-adressen finner du på siden om denne bloggen. Blogginnlegg som jeg skriver på disse sidene gjenspeiler helt og holdent min private mening og mine private oppfatninger - og er ikke uttrykk for holdninger i forhold til prosjekter jeg arbeider med.

Jeg har gitt ut en bok sammen med Frode Kyrkjebø "IKT i Skulen - kva, kven, korleis og kvifor". Se fanen IKT-ferdigheter på toppen for mer informasjon.

I tillegg har jeg fått tittelen Årets Skoleblogg - denne setter jeg umåtelig stor pris på. Takker alle som bidrar med gode råd og tips til mine blogginnlegg :-)

TANKEKART DIGITALE FERDIGHETER PÅ HVILKE TRINN

Jeg er EvaBra på twitter :-)
Se også min reiseblogg.

Her finner du et tankekart med tips til hvor du kan søke hva

Skriv epostadresse under for å motta meldinger om nye blogginnlegg via epost (på den andre siden anbefaler jeg egentlig at du heller abonnerer via RSS-feed..se fanen IKT-ferdigheter på toppen og bla deg ned til Organisere ved hjelp av RSS)

Bli med 322 andre følgere

Creative Commons License
Dette verk av Eva Bratvold er lisensieret under enCreative CommonsNavngivelse-Ikkekommersiell-Del på samme vilkår 3.0 Norge lisens.

“If you want to build a ship, don’t drum up the men to gather wood, divide the work, and give orders. Instead, teach them to yearn for the vast and endless sea.” — Antoine de Saint-Exupéry


