Hvordan raskt lage en powerpoint med utgangspunkt i word

Har du noen gang tenkt at du skulle ha laget en Powerpointpresentasjon med oversikten du hadde i Worddokumentet, og på en slik måte at det raskt ble produsert en slide pr overskrift og at underpunktene kom fint med på hver slide? Selv om du ikke har tenkt på det tidligere så kanskje denne lille videoen kan gi deg et tips til å gjøre dette på en smart måte 🙂

I videoen skriver jeg først inn noen punkter som skal være med, markerer dem (bruker ctrl-tast for å kunne velge flere som ikke er i rekkefølge) og markerer ulike typer overskrifter slik jeg vil ha det. Deretter trykker jeg på funksjonen Send til Powerpoint og på 1-2-3 er det laget en presentasjon hvor det er laget en slide for hver hovedoverskrift og hvor punktene kommer fint under. Nederst i innlegget finner du ut hvordan du legger til funksjonen Send til Powerpoint i verktøylinja for hurtigtilgang i Word dersom du ikke har den der fra før.


Hvordan legge til funksjonen Send til Powerpoint.

Funksjonen Send til Powerpoint har du sannsynligvis ikke oppe som standardfunksjon i utgangspunktet. Jeg har den i det som kalles verktøylinje for hurtigtilgang som du finner i øverste venstre hjørne når du jobber i word 2010.  Klikk på pila og velg flere kommandoer.

I det neste skjermbildet velger du kommandoer som ikke er på båndet, blar deg ned til du finner funksjonen Send til Microsoft Powerpoint, markerer den og trykker Legg til og avslutter gjennom å trykke OK.

Advertisements

4 comments

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s