Ting jeg aldri har lurt på og som jeg sannsynligvis aldri har bruk for å vite…

Når jeg sitter og surfer rundt på nettet dukker det jevnlig opp ting som jeg aldri har lurt på og som jeg sikkert aldri får bruk for å vite…men det er jo litt artig uansett. Her er noen smakebiter uten at jeg tør gå god for sannhetsgehalten i alt:

  • På et vanlig qwerty-tastatur vil man finne at ordet typewriter bare bruker den øverste raden, bruker du touch: ordet stewardesses er det lengste engelske ordet du kan skrive med bare venstre hånd mens høyre hånd kan skrive lollipop.
  • For å fortsette med engelske ord så vil du i setningen «The quick brown fox jumps over the lazy dog» finne alle bokstavene i det engelske alfabetet.
  • Øynene endrer ikke størrelse mens nese og ører fortsetter å vokse.
  • Haien kan i motsetning til (annen) fisk blunke med begge øyne.
  • En snegle kan sove i tre år.
  • Det er flere kyllinger enn folk i verden.
  • Ordet Golf skal visstnok være sammensatt av «Gentlemen Only Ladies Forbidden».
  • Det er umulig å slikke på sin egen albue.
  • Kongene i en kortstokk representerer konger fra historien; spar er Kong David, hjerter er Karl den Store, kløver er Alexander den Store og ruter er Julius Caesar.
  • Uttrykket «good night, sleep tight» kommer fra den tiden hvor det var tau som dannet underlag for madrassen i senga. For å få en stødigere madrass strammet man tauene og uttrykket var født.
  • Andas kvekking gir ikke ekko.
  • En bowlingkjegle trenger bare å vippe 7,5 grader for å falle.
  • Jorda er den eneste planeten i vårt solsystem som ikke er oppkalt etter gresk-romerske guder 
3 comments

  1. Jeg har en kamerat som kan slikke på sin egen albue, noe jeg har dokumentert med film. Så det GÅR an 🙂

  2. Du verden, det var imponerende 🙂 Som jeg skrev innledningsvis skal jeg ikke gå god for alle utsagnene, så nå har vi i alle fall fått motbevist en av dem. Det sies forresten også at 74% av alle som leser påstanden gjør et forsøk – tipper den stemmer…

  3. Ja, og rent fysisk skal det jo i grunnen være rimelig umulig å få det til. Men noen er nok skrudd sammen på en litt annen måte enn oss «normale» – og heldigvis for det 🙂

Legg igjen en kommentar

