Å få til endring – hva driver prosjekter framover…

Forrige uke var jeg som tidligere nevnt i London i forbindelse med Bett2011, men jeg fikk også med meg noen andre ting utenom selve messa. En av tingene var å delta på Microsoft Technical Brief på torsdagen, en dag med ulike foredrag og hvor jeg også møtte igjen flere av de som jeg hadde vært på utflukt med til Kent tidligere den uken.

Noe av det jeg vil trekke spesielt fram fra briefen er fra foredraget til Edgar Ferrer Gil og Mike Lloyd; Taking your project forward – og grunnen til dette er at jeg er opptatt av endringsledelse og jeg syntes de viste en god illustrasjon på hva som blir resultatet dersom man mangler vesentlige elementer i et endringsprosjekt (for ordens skyld får jeg legge til at Gil og Lloyd har hentet denne framstillingen fra Knoster, T., Vila R. & Thousand, J. (2000) – så har også jeg forholdt meg til det å oppgi kilder). Jeg har oversatt akkurat den sliden til norsk – så nå kan de av dere som ikke klarer å få til endringer kanskje få en ide om hva som kan mangle hos dere (trykk på bildet for større utgave):

Legg igjen en kommentar

