Magi i klasserommet

I dag et lite «magisk» triks (passer jo meg bra som har opptrådd som tryllekunstner tidligere) som du kanskje kan imponere litt med (?). Ideen er ikke min, jeg fikk den etter å ha hatt kurs sammen med Interactive Norway som viste hvordan man kunne lage slike oppgaver på Smartboard – men jeg har overført den til Word i eksempelet under, og jeg har også laget et blogginnlegg for Microsoft med flere ideer og da i Powerpoint ( innlegget finner du her).

Fremgangsmåten er ganske enkel; sett inn de blå firkantene og legg tekst til i den øverste (høyreklikk, rediger tekst). Lag nye tekstbokser og sett inn regnestykkene i svart tekst. Marker svaret og velg at teksten her skal være hvit. Marker tekstboksene som inneholder regnestykkene, høyreklikk, formater figur og velg uten fyll. Husk også at de blå boksene må være plassert bakerst og boksene med regnestykker må være plassert lengst fremme (høyreklikk, plasser lengst fremme/lengst bak) – er det omvendt blir regnestykkene skjult bak den blå boksen.

2 comments

Legg igjen en kommentar

