Referatet fra skolelederkonferansen

På skolelederkonferansen i forrige uke ble det laget et samskrivingsdokument på samskrive.ndla (riktignok medførte det noen problemer for meg – jeg ble stadig kastet ut/disconnected og jeg kan ikke fordra når teksten kommer på skjermen mye senere enn jeg skriver…men jeg hørte ikke at andre hadde problemer…). I alle fall har dokumentet blitt konvertert til et google docs og for de som ikke var tilstede kan det derfor være nyttig å lese det som står skrevet der: https://docs.google.com/document/pub?id=1IeNweFRzyMSKquwGsdZoyc6Q3DdPjOnf1PbRv_GjHSI

Se også denne oppsummeringen: http://bjornhelge.blogspot.com/2010/11/skolen-i-digital-utvikling-2010.html

For de som er interessert i hva som ble sagt på twitter underveis i konferansen finner en oversikt hvis de søker på hashtag sdu10 dvs #sdu10 på f.eks twittersearch (akkurat nå har jeg forresten laget en del oppgaver rundt tema overvåking – og jeg får derfor understreke at sdu her står for Skolen i Digital Utvikling og ikke Surveillance Detection Unit)

Mest deprimerende for meg var overgangen fra de danske forsøkene med bruk av IKT både i undervisning og til eksamen og over til den norske – hovedsaklig med fokus på problemer og ikke muligheter. Her må noen våkne opp snart – og trenger dere innspill vet jeg om flere (inkl meg) som gjerne blir med på diskusjon.

Takker ellers alle som var der for hyggelig lag – og gleder meg til å se dere igjen 🙂

Legg igjen en kommentar

