Det skjer mye der ute som du kanskje ikke visste om…

I dag sitter jeg og jobber hjemme og følger samtidig litt med på Twitter og plutselig ble jeg oppmerksom på denne twittermeldingen fra @sersdal  – den om at man bruker photostory i naturfag som et rapportskrivingsverktøy (dere kan jo lese selv hva elevene mener).

Jeg så ut fra hashdagen (#bfkikt) at Buskerud har en samling med sine IKT-prosjekter – så når jeg så lenka til etherpad’en de bruker for å skrive referat har jeg sniktittet litt der også. Etter å lest det som er skrevet til nå i dette samskrivingsdokumentet har jeg spesielt lyst til å høre mer om det de driver med i forhold til matematikk på Åssiden. Det virker som om matteprosjektet der har ført til mindre stryk i faget enn tidligere – og det er jo veldig positivt å høre. Tidligere har jeg hørt om Solgløtt (håper det var riktig navn) – en slags virtuell arbeidsplass innenfor helse- og sosialfag hvor man bruker Facebook. Dette er også spennende arbeid.  

Jeg er helt sikker på at vi har mange slike gode historier som kan fortelles om, dessverre er det ikke alltid at historiene synes like godt som mye av den negative publisiteten. Så fortell, fortell!!

One comment

Legg igjen en kommentar

