Hvem er disse menneskene?

Er det noe jeg er lei av er det spam. Hvem er disse menneskene som sender ut banale eposter og legger igjen kommentarer på blogg og i nettverk jeg er medlem av? Det er merkelig at de tror at de skal kunne oppnå noe ut fra måten de kommuniserer sitt budskap – ofte dårlig i språket og ikke minst dårlig tilpasset meg. Tidligere var det mest via epost denne spammingen foregikk, naturlig ut fra at det var hovedsaklig der kommunikasjonen foregikk. Takk og pris for spamfilteret som luker unna de aller fleste.

Nå prøver de nye veier; de legger igjen kommentarer på blogginnlegg og de kommenterer profilen min i sosiale nettverk eller de sender meldinger via twitter. På bloggen blir også det meste stoppet med en gang av spamfilteret, men i den siste tiden har de for å komme gjennom ofte kopiert deler av kommentar som er godkjent på et tidligere tidspunkt! Til og med i slektsforskningsprogram dukker de opp og legger igjen innlegg i såkalte public discussions…

Det som forundrer meg er at det ikke ser ut til å ta slutt, så det må være noe å hente på å gjøre dette for de som sender ut – og i dag kom det ennå en som jeg gjengir her (mest fordi jeg bruker disse eksemplene når jeg er ute og har kurs om nettvett, trykk for å få lesbar størrelse) – jeg kan rett og slett ikke forstå hvem som ville svare på en slik melding….

Legg igjen en kommentar

