Virtuell teleportasjon

Jeg så akkurat en tweet fra @espenandersen om virtuell teleportasjon, og da måtte jeg inn og sjekke lenka med en gang – og ble sendt til nettsiden Globe Genie. Her kan jeg velge å bli sendt til et sted i verden ved å velge alle, en eller noen verdensdeler og så blir det trukket ut et tilfeldig sted som jeg havner på og hvor jeg kan se meg rundt. I tillegg er det et kartutsnitt som viser hvor jeg er. En artig tilnærming til Google Streetview og som helt klart kan brukes i undervisningen. Elevene vil jo havne på ulike plasser og kanskje man kan lage noen oppgaver av typen; dette er hva jeg ser, slik lever de her, gjett hvor jeg er osv. De kunne jo også bruke dette med teleportasjon for å få igang fantasien – tenk om vi i framtiden faktisk kan forflytte oss i slike hastigheter fra et sted til et annet i virkeligheten….hvilke muligheter og utfordringer ligger i det? Jeg ser fort at jeg kan bli sittende en stund og reise virtuelt rundt her fra godstolen 🙂

Legg igjen en kommentar

