IKT-reglement (skole) med veiledning (på tilnærmet nynorsk)

Med utgangspunkt i de gode forslag jeg har fått fra både den ene og den andre (ikke minst Uninett og arbeidet som Trondheim kommune har lagt ned – i tillegg til det «mine» skoler har bidratt med) har jeg nå lagt nesten siste hånd på verket på et IKT-reglement (på tilnærmet nynorsk – språkvask nødvendig, ser det er noen skrivefeil utover språket som skal rettes også) som jeg sender ut til «mine» skoler. Det er for omfattende å legge opp hele her på bloggen, men for de som er interessert kan det lastes ned på denne lenka (worddokument som er redigerbart)

Eksempel fra dokumentet – veiledningsdelen er det som står i parantes:

  • Elever kan ikkje installere eigen programvare på kommunen sitt IKT-utstyr. (Skulen skal vedlikehalde sine datamaskiner, og om elevane installerer anna programvare kan dette gjere at utstyret ikkje fungerar som planlagt).

Tusen hjertelig takk til alle som har hjulpet meg 🙂

3 comments

Legg igjen en kommentar

