Hektisk uke nærmer seg slutten

15.11.12 at 19:26 Legg igjen en kommentar

Denne uka har det igjen vært reisevirksomhet, og jeg har vært i Fredrikstad med Østfold fylkeskommune og på Lillestrøm under deler av SDU (Skolen i digital utvikling – skolelederkonferansen). For å ta det siste først; veldig hyggelig å møte mange kjente – det er alltid stas :-) Også hyggelig å møte noen «gamle» twitterkjente IRL der. Slike konferanser gir muligheten for å snakke med mange interessante mennesker, og jeg hadde også gjort meg noen avtaler om andre ting som er i planleggingsfasen og som skal skje framover – flere fluer i en smekk med andre ord.

På SDU hadde jeg selv parallellsesjon om Digital dømmekraft sammen med Erik Westrum fra Drammen kommune, og det virket på forsamlingen som at disse ressursene var noe de kom til å ta i bruk. Hyggelig! Benytter derfor anledningen til å minne om at vi også har en konferanse om iktplan.no og digitaldømmekraft.no 28. november i Oslo - bli med eller ta kontakt dersom din skole ønsker å ta i bruk en eller begge portalene. Her kommer det mer spennende stoff i nær framtid – det kommer jeg tilbake til. (og så kan jeg fortelle til de som var tilstede; det at nettet mitt falt ut var en større feil enn først antatt – var uten nett i hele går og deler av i dag og var ganske frustrert i forhold til at dette er mitt arbeidsredskap, lang prat med tekniker hos Dell på telefon – men nå er problemet takk og pris løst og roen har igjen senket seg over heimen, noen flere grå hår har det nok blitt ut av episoden).

En av de andre tingene jeg oppdaget på SDU var at Creaza har fått laget en ny funksjon til tankekartet – en presentasjon. Dette er en ting jeg skal utforske nærmere med det aller første. Dessverre fikk jeg ikke anledning til å være med på konferansen om Disruptive Education – det kunne jeg godt tenkt meg, men av og til strekker ikke tiden helt til.

I Fredrikstad var det mange temaer jeg var innom; klasseledelse, OneNote, digital dømmekraft, oppgavetyper – og under en presentasjon med en slide om klasseledelse (viste ikke alle slidene mens jeg var der – og de som har fulgt bloggen en stund vil gjenkjenne innholdet fra presentasjonen «Det handler om oppførsel«). PS: vil også anbefale denne fra Arne Krokan: http://www.slideshare.net/arne/klasseledelse-i-det-digitale-nettsamfunnet 

Neste uke er det Oppland fylkeskommune som står på planen, deretter skal jeg høre på Hattie i Oslo – visible learning vil da bli stikkordene :-)

Entry filed under: IKT i skolen. Tags: , , , .

Digitalt fotspor [digital dømmekraft] Mer enn 10.000 views – digital dømmekraft

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Note to myself

Finn presentasjonene jeg bruker på slideshare

Sjekk ut ressursene jeg har laget på Digital dømmekraft

KONTAKTOPPLYSNINGER

Antall besøkende

  • 352,365 besøk

Siste innlegg

Skriv inn epostadresse for å få nye blogginnlegg rett i innboksen din

Bli med 196 andre følgere

Velkommen til Eva2.0

Takk for at du besøker siden, jeg setter pris på alle gjester. Hvis det er innlegg du liker godt (eller misliker) håper jeg du legger igjen en kommentar. Har du spørsmål kan du sende meg en epost, epost-adressen finner du på siden om denne bloggen. Blogginnlegg som jeg skriver på disse sidene gjenspeiler helt og holdent min private mening og mine private oppfatninger - og er ikke uttrykk for holdninger i forhold til prosjekter jeg arbeider med.

Jeg har gitt ut en bok sammen med Frode Kyrkjebø "IKT i Skulen - kva, kven, korleis og kvifor". Se fanen IKT-ferdigheter på toppen for mer informasjon.

I tillegg har jeg fått tittelen Årets Skoleblogg - denne setter jeg umåtelig stor pris på. Takker alle som bidrar med gode råd og tips til mine blogginnlegg :-)

TANKEKART DIGITALE FERDIGHETER PÅ HVILKE TRINN

Jeg er EvaBra på twitter :-)
Se også min reiseblogg.

Her finner du et tankekart med tips til hvor du kan søke hva

Skriv epostadresse under for å motta meldinger om nye blogginnlegg via epost (på den andre siden anbefaler jeg egentlig at du heller abonnerer via RSS-feed..se fanen IKT-ferdigheter på toppen og bla deg ned til Organisere ved hjelp av RSS)

Bli med 196 andre følgere

Creative Commons License
Dette verk av Eva Bratvold er lisensieret under enCreative CommonsNavngivelse-Ikkekommersiell-Del på samme vilkår 3.0 Norge lisens.

“If you want to build a ship, don’t drum up the men to gather wood, divide the work, and give orders. Instead, teach them to yearn for the vast and endless sea.” — Antoine de Saint-Exupéry


Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 196 andre følgere

